7 sierpnia 2024
Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych
Opoczno, 07.08.2024 r.
OGŁOSZENIE
Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Opocznie ogłasza konkurs na stanowisko urzędnicze: Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Opocznie.
I. Nazwa i adres jednostki: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opocznie, ul. Adama Mickiewicza 2A, 26-300 Opoczno.
II. Stanowisko urzędnicze: Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych
III. Wymiar czasu pracy: pełny etat
IV. Wymagania w odniesieniu do kandydata:
- Obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – art. 6 ust. 3 pkt 2 ustawy o pracownikach samorządowych;
- Wykształcenie:
- wykształcenie wyższe administracyjne,
- udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku: Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych.
V. Wymagania dodatkowe:
- Szczegółowa znajomość przepisów prawnych z zakresu: ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, ustawy o samorządzie gminnym, prawa pracy oraz kodeksu postępowania administracyjnego.
- Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego.
- Biegła znajomość obsługi komputera i programów biurowych – Pakiet Office (Excel, Word).
- Znajomość programu SYGNITY.
- Znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej.
- Samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, komunikatywność, odpowiedzialność.
- Odporność na sytuacje stresowe.
- Dobra znajomość procedur administracyjnych.
- Bardzo dobra organizacja czasu pracy.
- Dyspozycyjność.
- Umiejętność analitycznego myślenia i pracy zespołowej.
- Empatia i wysoka kultura osobista.
VI. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku – Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych:
- Udzielanie informacji i prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie realizacji świadczeń rodzinnych, świadczeń opiekuńczych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń w myśl ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, dodatku mieszkaniowego a także w zakresie wydawania zaświadczeń z ustawy Prawo ochrony środowiska – w ramach przyznanych upoważnień.
- Podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych, przeprowadzanie wywiadów alimentacyj-nych oraz odbieranie oświadczeń majątkowych.
- Przygotowywanie projektów informacji, decyzji, postanowień oraz wszelkich innych pism w zakresie w/w świadczeń.
- Prowadzenie postępowań, przygotowanie decyzji w sprawie zwrotu należności z tytułu nienależnie pobranych świadczeń oraz spraw odwoławczych.
- Rozliczanie nienależnie pobranych świadczeń.
- Prowadzenie postępowań w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
- Sporządzanie list wypłat zgodnie z rodzajem przyznanych świadczeń.
- Prowadzenie rejestru osób korzystających ze świadczeń.
- Sporządzanie zaświadczeń na żądanie osoby ubiegającej się o ich wydanie.
- Analiza sytuacji w zakresie płynności i terminowości realizacji świadczeń.
- Terminowe przygotowywanie informacji niezbędnych do sporządzania sprawozdań oraz do zapotrzebowania na środki finansowe w zakresie realizowanych świadczeń i przekazywanie tych informacji do Kierownika działu.
- Prowadzenie korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej w tym współpraca z innymi organizacjami i instytucjami realizującymi zadania z zakresu zadań realizowanych przez Dział Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych.
- Realizacja innych zadań zleconych w zakresie udzielonych upoważnień.
- Obsługa systemów informatycznych niezbędnych na stanowisku pracy, ewidencjonowanie świadczeń w systemie komputerowym.
- Prowadzenie dokumentacji zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną.
- Uczestniczenie w pracach związanych z inwentaryzacją.
- Przygotowywanie dokumentów do archiwizacji zgodnie z Rzeczowym Wykazem Akt.
VII. Informacja o warunkach pracy:
- Pierwsza umowa o pracę na czas określony, w celu sprawdzenia kompetencji, z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony;
- Wymiar czasu pracy: pełny etat;
- Praca siedząca, przy komputerze, w budynku MGOPS w Opocznie. Miejsce pracy znajduje w budynku nieprzystosowanym dla osób niepełnosprawnych. Bezpieczne warunki pracy.
- Stanowisko związane z przemieszczaniem się w budynku i poza nim. Budynek MGOPS w Opocznie nie jest wyposażony w windę;
- Wynagrodzenie ustalane zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1960 z późn. zm.) oraz Zarządzeniem Nr 24/2023 Dyrektora MGOPS w Opocznie z dnia 3 lipca 2023 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu wynagradzania pracowników Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Opocznie.
VIII. Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
- List motywacyjny;
- Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, poświadczone przez kandydata/-tkę za zgodność z oryginałem (oryginały dokumentów do wglądu po przejściu do II etapu);
- Kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe, poświadczone przez kandydata/-tkę za zgodność z oryginałem (oryginały dokumentów do wglądu po przejściu do II etapu);
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie opatrzony własnoręcznym podpisem;
- Podpisane oświadczenie o stanie zdrowia umożliwiającym zatrudnienie na stanowisku urzędniczym – Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych;
- Własnoręcznie podpisane:
- oświadczenie, że kandydat/-tka nie był/-a skazany/-a prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o obywatelstwie,
- zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku pozostawania w stosunku pracy,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanym RODO,
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby prowadzonego procesu rekrutacji.
IX. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób z niepełnosprawnością:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób z niepełnosprawnością w Ośrodku, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
X. Miejsce i termin składania dokumentów:
- Oferty na wolne stanowisko należy przesłać na adres:
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opocznie, ul. Adama Mickiewicza 2A, 26-300 Opoczno, z dopiskiem na kopercie „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Opocznie” lub dostarczyć do sekretariatu MGOPS w Opocznie, mieszczącego się w budynku przy ul. Adama Mickiewicza 2A, pokój nr 14, z dopiskiem na kopercie „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Opocznie”. - Termin składania ofert: do 20 sierpnia 2024 r. do godz. 10.00. Szczegółowe informacje pod nr telefonu: (44) 741 60 41.
- Dokumenty, które wpłyną do MGOPS w Opocznie po wyżej określonym terminie (liczy się data faktycznego wpływu do Ośrodka) nie będą rozpatrywane.
- Informacja o wyniku naboru umieszczona będzie w BIP, na stronie internetowej MGOPS w Opocznie oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Ośrodka.
Wyniki:
Metryczka
Wytworzono: | 2024-08-07 12:02 | przez: Anna Sitek |
---|---|---|
Opublikowano: | 2024-08-07 10:32 | przez: Konrad Mlonka |
Zmodyfikowano: | 2024-08-26 10:30 | przez: Konrad Mlonka |
Podmiot udostępniający: | MIEJSKO-GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W OPOCZNIE | |
Odwiedziny: | 1606 |
Rejestr zmian
- [2024-08-26 10:30:49]Konrad MlonkaDodanie informacja o wyniku naboru na inspektora w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych
- [2024-08-20 12:38:01]Konrad MlonkaDodanie informacja o osobach spełniających wymagania do konkursu