Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Poniedziałek, 2024-11-04 ( Imieniny: Albertyny, Karola)

MIEJSKO-GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W OPOCZNIE - Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych

Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych

Opoczno, 07.08.2024 r.

OGŁOSZENIE


Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Opocznie ogłasza konkurs na stanowisko urzędnicze: Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Opocznie.

I. Nazwa i adres jednostki: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opocznie, ul. Adama Mickiewicza 2A, 26-300 Opoczno.

II. Stanowisko urzędnicze: Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych

III. Wymiar czasu pracy: pełny etat

IV. Wymagania w odniesieniu do kandydata:

  1. Obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
  2. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  3. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – art. 6 ust. 3 pkt 2 ustawy o pracownikach samorządowych;
  4. Wykształcenie:
    • wykształcenie wyższe administracyjne,
    • udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego.
  5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku: Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych.

V. Wymagania dodatkowe:

  1. Szczegółowa znajomość przepisów prawnych z zakresu: ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, ustawy o samorządzie gminnym, prawa pracy oraz kodeksu postępowania administracyjnego.
  2. Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego.
  3. Biegła znajomość obsługi komputera i programów biurowych – Pakiet Office (Excel, Word).
  4. Znajomość programu SYGNITY.
  5. Znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej.
  6. Samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, komunikatywność, odpowiedzialność.
  7. Odporność na sytuacje stresowe.
  8. Dobra znajomość procedur administracyjnych.
  9. Bardzo dobra organizacja czasu pracy.
  10. Dyspozycyjność.
  11. Umiejętność analitycznego myślenia i pracy zespołowej.
  12. Empatia i wysoka kultura osobista.

VI. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku – Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych:

  1. Udzielanie informacji i prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie realizacji świadczeń rodzinnych, świadczeń opiekuńczych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń w myśl ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, dodatku mieszkaniowego a także w zakresie wydawania zaświadczeń z ustawy Prawo ochrony środowiska – w ramach przyznanych upoważnień.
  2. Podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych, przeprowadzanie wywiadów alimentacyj-nych oraz odbieranie oświadczeń majątkowych.
  3. Przygotowywanie projektów informacji, decyzji, postanowień oraz wszelkich innych pism w zakresie w/w świadczeń.
  4. Prowadzenie postępowań, przygotowanie decyzji w sprawie zwrotu należności z tytułu nienależnie pobranych świadczeń oraz spraw odwoławczych.
  5. Rozliczanie nienależnie pobranych świadczeń.
  6. Prowadzenie postępowań w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
  7. Sporządzanie list wypłat zgodnie z rodzajem przyznanych świadczeń.
  8. Prowadzenie rejestru osób korzystających ze świadczeń.
  9. Sporządzanie zaświadczeń na żądanie osoby ubiegającej się o ich wydanie.
  10. Analiza sytuacji w zakresie płynności i terminowości realizacji świadczeń.
  11. Terminowe przygotowywanie informacji niezbędnych do sporządzania sprawozdań oraz do zapotrzebowania na środki finansowe w zakresie realizowanych świadczeń i przekazywanie tych informacji do Kierownika działu.
  12. Prowadzenie korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej w tym współpraca z innymi organizacjami i instytucjami realizującymi zadania z zakresu zadań realizowanych przez Dział Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych.
  13. Realizacja innych zadań zleconych w zakresie udzielonych upoważnień.
  14. Obsługa systemów informatycznych niezbędnych na stanowisku pracy, ewidencjonowanie świadczeń w systemie komputerowym.
  15. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną.
  16. Uczestniczenie w pracach związanych z inwentaryzacją.
  17. Przygotowywanie dokumentów do archiwizacji zgodnie z Rzeczowym Wykazem Akt.

VII. Informacja o warunkach pracy:

  1. Pierwsza umowa o pracę na czas określony, w celu sprawdzenia kompetencji, z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony;
  2. Wymiar czasu pracy: pełny etat;
  3. Praca siedząca, przy komputerze, w budynku MGOPS w Opocznie. Miejsce pracy znajduje w budynku nieprzystosowanym dla osób niepełnosprawnych. Bezpieczne warunki pracy.
  4. Stanowisko związane z przemieszczaniem się w budynku i poza nim. Budynek MGOPS w Opocznie nie jest wyposażony w windę;
  5. Wynagrodzenie ustalane zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1960 z późn. zm.) oraz Zarządzeniem Nr 24/2023 Dyrektora MGOPS w Opocznie z dnia 3 lipca 2023 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu wynagradzania pracowników Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Opocznie.

VIII. Wymagane dokumenty:

  1. Życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
  2. List motywacyjny;
  3. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, poświadczone przez kandydata/-tkę za zgodność z oryginałem (oryginały dokumentów do wglądu po przejściu do II etapu);
  4. Kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe, poświadczone przez kandydata/-tkę za zgodność z oryginałem (oryginały dokumentów do wglądu po przejściu do II etapu);
  5. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie opatrzony własnoręcznym podpisem;
  6. Podpisane oświadczenie o stanie zdrowia umożliwiającym zatrudnienie na stanowisku urzędniczym – Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych;
  7. Własnoręcznie podpisane: 
    • oświadczenie, że kandydat/-tka nie był/-a skazany/-a prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    • oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
    • oświadczenie o obywatelstwie,
    • zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku pozostawania w stosunku pracy,
    • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanym RODO,
    • zgoda na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby prowadzonego procesu rekrutacji.

IX. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób z niepełnosprawnością:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób z niepełnosprawnością w Ośrodku, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.

X. Miejsce i termin składania dokumentów:

  1. Oferty na wolne stanowisko należy przesłać na adres:
    Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opocznie, ul. Adama Mickiewicza 2A, 26-300 Opoczno, z dopiskiem na kopercie „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Opocznie” lub dostarczyć do sekretariatu MGOPS w Opocznie, mieszczącego się w budynku przy ul. Adama Mickiewicza 2A, pokój nr 14, z dopiskiem na kopercie „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Inspektor w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Opocznie”.
  2. Termin składania ofert: do 20 sierpnia 2024 r. do godz. 10.00. Szczegółowe informacje pod nr telefonu: (44) 741 60 41.
  3. Dokumenty, które wpłyną do MGOPS w Opocznie po wyżej określonym terminie (liczy się data faktycznego wpływu do Ośrodka) nie będą rozpatrywane.
  4. Informacja o wyniku naboru umieszczona będzie w BIP, na stronie internetowej MGOPS w Opocznie oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Ośrodka.

Wyniki:

Informacja o osobach spełniających wymagania do konkursu na inspektora w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych

Informacja o wyniku naboru na inspektora w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych

Autor: Anna Sitek

Metryczka

Metryczka
Wytworzono:2024-08-07 12:02przez: Anna Sitek
Opublikowano:2024-08-07 10:32przez: Konrad Mlonka
Zmodyfikowano:2024-08-26 10:30przez: Konrad Mlonka
Podmiot udostępniający: MIEJSKO-GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W OPOCZNIE
Odwiedziny:1606

Rejestr zmian

  • [2024-08-26 10:30:49]Konrad MlonkaDodanie informacja o wyniku naboru na inspektora w Dziale Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych
  • [2024-08-20 12:38:01]Konrad MlonkaDodanie informacja o osobach spełniających wymagania do konkursu

Banery/Logo